Calradia'nın selam savaşçıları!
Haftalık güncellemelerin önceki taksitlerinde, sizi Calradia'nın büyük güçlerine tanıttık ve ortaçağ dönemini kendi başımıza yaratmamız için bir temel olarak kullandığımız tarihsel etkileri konuştuk. Bu haftaki blogda, her bir fasıl afişini sizinle paylaşarak, bir isme yüz ifadesi koymanın güzel olacağını düşündük. Sonuçta, burası Mount & Blade II: Bannerlord…
Gerçek dünya ortaçağ kültürlerinden esinlenerek çizim, flama afişlerini tasarlarken bize sağlam bir başlangıç noktası verdi. Her bir tasarımın alabileceğimiz yön için bize bazı ilginç fikirler veren farklı süs stilleri, heykeller, oymalar, metal işleri, hanedanlık armaları ve her kültürün bayraklarını araştırdık.
İmparatorluk ve Vlandia gibi bazı fraksiyonlar için, başlangıçtan itibaren ne yapmak istediğimiz için oldukça açık bir fikrimiz vardı. Bununla birlikte, diğer bazı fraksiyonlar için bunun biraz daha zor olduğu kanıtlandı. Bunun bir örneği hem Aserai hem de Khuzait'tir. Başlangıçta, bu iki grup için geometrik tasarımlar ile gitmek istedik ama sonunda büyük şekiller ve tek bir odak noktası lehine bundan uzaklaşmaya karar verdik. Bunun için gerekçelerimiz, pankartların, askerler tarafından savaşlara taşınan asıl pankartlardan, dünya haritasındaki her şehrin üzerinde dolaşan küçük simgelere kadar oyunda birçok farklı yerde sergilenmesiydi. Geometrik tasarımların farklı boyutlarda görüntülendiğinde çok fazla görsel gürültüye neden olabileceğini düşündük ve bunun yerine herhangi bir ölçekte iyi çalışacak tasarımlara gitmeyi tercih ettik.
Bu tasarım sürecine sıkı sıkıya bağlı bir şey, hizip renklerine karar vermekti. Her fraksiyonun, birliklerini bir savaşın kalınlığında tanınabilir kılacak, aynı zamanda bu fraksiyonun kültürünü sübtil bir şekilde temsil edecek ayırt edici bir renge sahip olmasını istedik. Diğer bir deyişle, oyun oynama nedenleri için benzersiz olan renkleri seçmemiz gerekiyordu, ancak yine de hizip hakkında bir şeyler söylüyoruz. Grup renklerini seçerken karşılaştığımız bir konu çok oyunculuydu. Her bir hizip için iki farklı renk kullanırız: karanlık olarak birincil (takım 1) ve ikincil olarak ışık (takım 2). Takım renkleri çeşitli UI öğeleri, eşyalar ve giysilerde gösterildiğinden, oyuncuların bir bakışta iki takım arasında kolayca ayırt edebilmelerini ve her şeyin renkli kör oyuncular için görsel açıdan net olmasını istedik
Battania, kuzey-batı Calradia'nın sisli tepelerine iddiada bulundu. Batı Avrupa’nın Kelt’li halklarından ilham alıyorlar ve bu fraksiyonu temsil etmek için topraklı, ormanlık tipte bir yeşilin en iyi renk seçimi olacağını hissettik. Banner'ları için Kelt sanat stilinde stilize edilmiş yaban domuzu, geyik ve tavşan gibi hayvanlara odaklanan birkaç farklı tasarım seçeneğinden geçtik. Ancak, fraksiyon için daha kuşatıcı bir imaj istedik ve daha ikonik ve tanınabilir olan Kelt kültüründen bir tasarıma gitmeye karar verdik.
İmparatorluk bize tamamen eşsiz bir meydan okuma sundu. Bu bayrağın tasarımı, başlangıçta taştan oldukça uzaktı: Biz, çift başlı kartalın, imparatorluğun, özellikle de Bizans İmparatorluğu'nun (bu fraksiyonun ilhamını aldığı) bir bedeli olduğu için kullanmak istedik. Ancak, İmparatorluk bir iç savaşın eşiğinde olan üç ayrı gruba ayrıldığı için, tamamen farklı banner tasarımlarıyla mı gideceğimizi mi yoksa aynı banner'ı üç grupta mı kullanacağımıza karar vermeliydik (sonuçta, her üçü de hükümdarlar tahtın haklı mirasçısı olduğunu iddia ediyorlar!). Sonunda, genel tasarımı aynı tutarak, bu iki seçenek arasında bir yerde bir rota çizmemiz gerektiğine karar verdik, ama her bir pankartı o belirli hizipin ideallerini temsil etmek için kendi küçük çeşitliliğini veriyoruz.
Lideri senato tarafından kendi rütbeleri arasından seçen Kuzey İmparatorluğu için, derin bir mor ile gitmeye karar verdik. Tarihsel olarak, mor giysiler yaratmak için kullanılan boya çok pahalıydı ve bu nedenle, genellikle imparatorlar, krallar ve kraliçelerle ilişkilendirilen bir renk. Aynı şekilde, güney imparatorluğu için mavi-menekşe rengini seçmeye karar verdik. Bu renk, bir önceki imparator olan Arenicos'un dul eşi Empress Rhagaea'ya oldukça uygun olduğunu düşündüğümüz istikrar ve asaleti temsil ediyor. Son olarak, macera ve risk alma ile ilgili bir rengin portakalın, Batı Mili İmparatorluğu için en iyi seçenek olacağını düşündük.
Khuzait Calradia'nın doğu bozkırlarından gelen at lordları, ilhamlarını Orta Asya'nın bozkır halklarından alırlar. Afiş için renkleri doğrudan kullandıkları açık ovalardan, ana rengin gök mavisi ışık gölgesinden aldık. Khuzait için özgün tasarımlarımız Türk ve Moğol resimlerinden esinlenerek tasarlandı, ancak bu tasarımların biraz fazla huzurlu olduğunu düşündük ve biraz daha etkili ve saldırgan bir şey istedik. Bu şekiller Orta Asya halkları için önemli olduğundan, güneş ve ay şekillerini tasarıma dahil etmeye karar verdik.
Haftalık güncellemelerin önceki taksitlerinde, sizi Calradia'nın büyük güçlerine tanıttık ve ortaçağ dönemini kendi başımıza yaratmamız için bir temel olarak kullandığımız tarihsel etkileri konuştuk. Bu haftaki blogda, her bir fasıl afişini sizinle paylaşarak, bir isme yüz ifadesi koymanın güzel olacağını düşündük. Sonuçta, burası Mount & Blade II: Bannerlord…
Gerçek dünya ortaçağ kültürlerinden esinlenerek çizim, flama afişlerini tasarlarken bize sağlam bir başlangıç noktası verdi. Her bir tasarımın alabileceğimiz yön için bize bazı ilginç fikirler veren farklı süs stilleri, heykeller, oymalar, metal işleri, hanedanlık armaları ve her kültürün bayraklarını araştırdık.
İmparatorluk ve Vlandia gibi bazı fraksiyonlar için, başlangıçtan itibaren ne yapmak istediğimiz için oldukça açık bir fikrimiz vardı. Bununla birlikte, diğer bazı fraksiyonlar için bunun biraz daha zor olduğu kanıtlandı. Bunun bir örneği hem Aserai hem de Khuzait'tir. Başlangıçta, bu iki grup için geometrik tasarımlar ile gitmek istedik ama sonunda büyük şekiller ve tek bir odak noktası lehine bundan uzaklaşmaya karar verdik. Bunun için gerekçelerimiz, pankartların, askerler tarafından savaşlara taşınan asıl pankartlardan, dünya haritasındaki her şehrin üzerinde dolaşan küçük simgelere kadar oyunda birçok farklı yerde sergilenmesiydi. Geometrik tasarımların farklı boyutlarda görüntülendiğinde çok fazla görsel gürültüye neden olabileceğini düşündük ve bunun yerine herhangi bir ölçekte iyi çalışacak tasarımlara gitmeyi tercih ettik.
Bu tasarım sürecine sıkı sıkıya bağlı bir şey, hizip renklerine karar vermekti. Her fraksiyonun, birliklerini bir savaşın kalınlığında tanınabilir kılacak, aynı zamanda bu fraksiyonun kültürünü sübtil bir şekilde temsil edecek ayırt edici bir renge sahip olmasını istedik. Diğer bir deyişle, oyun oynama nedenleri için benzersiz olan renkleri seçmemiz gerekiyordu, ancak yine de hizip hakkında bir şeyler söylüyoruz. Grup renklerini seçerken karşılaştığımız bir konu çok oyunculuydu. Her bir hizip için iki farklı renk kullanırız: karanlık olarak birincil (takım 1) ve ikincil olarak ışık (takım 2). Takım renkleri çeşitli UI öğeleri, eşyalar ve giysilerde gösterildiğinden, oyuncuların bir bakışta iki takım arasında kolayca ayırt edebilmelerini ve her şeyin renkli kör oyuncular için görsel açıdan net olmasını istedik
Battania, kuzey-batı Calradia'nın sisli tepelerine iddiada bulundu. Batı Avrupa’nın Kelt’li halklarından ilham alıyorlar ve bu fraksiyonu temsil etmek için topraklı, ormanlık tipte bir yeşilin en iyi renk seçimi olacağını hissettik. Banner'ları için Kelt sanat stilinde stilize edilmiş yaban domuzu, geyik ve tavşan gibi hayvanlara odaklanan birkaç farklı tasarım seçeneğinden geçtik. Ancak, fraksiyon için daha kuşatıcı bir imaj istedik ve daha ikonik ve tanınabilir olan Kelt kültüründen bir tasarıma gitmeye karar verdik.
İmparatorluk bize tamamen eşsiz bir meydan okuma sundu. Bu bayrağın tasarımı, başlangıçta taştan oldukça uzaktı: Biz, çift başlı kartalın, imparatorluğun, özellikle de Bizans İmparatorluğu'nun (bu fraksiyonun ilhamını aldığı) bir bedeli olduğu için kullanmak istedik. Ancak, İmparatorluk bir iç savaşın eşiğinde olan üç ayrı gruba ayrıldığı için, tamamen farklı banner tasarımlarıyla mı gideceğimizi mi yoksa aynı banner'ı üç grupta mı kullanacağımıza karar vermeliydik (sonuçta, her üçü de hükümdarlar tahtın haklı mirasçısı olduğunu iddia ediyorlar!). Sonunda, genel tasarımı aynı tutarak, bu iki seçenek arasında bir yerde bir rota çizmemiz gerektiğine karar verdik, ama her bir pankartı o belirli hizipin ideallerini temsil etmek için kendi küçük çeşitliliğini veriyoruz.
Lideri senato tarafından kendi rütbeleri arasından seçen Kuzey İmparatorluğu için, derin bir mor ile gitmeye karar verdik. Tarihsel olarak, mor giysiler yaratmak için kullanılan boya çok pahalıydı ve bu nedenle, genellikle imparatorlar, krallar ve kraliçelerle ilişkilendirilen bir renk. Aynı şekilde, güney imparatorluğu için mavi-menekşe rengini seçmeye karar verdik. Bu renk, bir önceki imparator olan Arenicos'un dul eşi Empress Rhagaea'ya oldukça uygun olduğunu düşündüğümüz istikrar ve asaleti temsil ediyor. Son olarak, macera ve risk alma ile ilgili bir rengin portakalın, Batı Mili İmparatorluğu için en iyi seçenek olacağını düşündük.
Khuzait Calradia'nın doğu bozkırlarından gelen at lordları, ilhamlarını Orta Asya'nın bozkır halklarından alırlar. Afiş için renkleri doğrudan kullandıkları açık ovalardan, ana rengin gök mavisi ışık gölgesinden aldık. Khuzait için özgün tasarımlarımız Türk ve Moğol resimlerinden esinlenerek tasarlandı, ancak bu tasarımların biraz fazla huzurlu olduğunu düşündük ve biraz daha etkili ve saldırgan bir şey istedik. Bu şekiller Orta Asya halkları için önemli olduğundan, güneş ve ay şekillerini tasarıma dahil etmeye karar verdik.



Yorumlar
Yorum Gönder